Thursday

terlanggar sikit


Assalamualaikum dan hai semua :)



apa khabar, ewah. banyak nya cerita aku mau shared. jap ehh jap ehh. oke, betulkan posisi kerusi dulu. oke. stabil dah. Hari ni aku balik awal sikit sebab petang aku tak dak kelas. Postponed katanya. So, aku terus aaa chaw.. lagi pun esok jumaat pun tak dak kelas. memang tak da kelas.

Before go back home, aku ajak umi ge bank jap. bank in duit ann. so, after dah bank in. kita orang re-vest la kan mau keluar. top top terlanggar pula kereta orang. ewah. sabo jer la. umi aku tak sengaja langgar tak nampak ann. salah aku juga sebab aku tak tolong tengok kann. hah ! orang tu pun salah yang kau dok double parking tue kenapa encik. 

umi pula dah panik aku masih slumber ja. macam tak da pa pa yang berlaku. percaya atau tak. steady nya aku. ish ish. umi dah pegang handphone sambil beristghfar. yang memandu tu pun keluar aa dari kereta. Lelaki tu okey ja kott, sopan, tau etika. dia diam ja kejap sambil berfikir. tak leh lah salah kan kita rang bulat bulat ann. tetiba pula isteri orangg tu menyerang marah2 mcam singa kann. Seingat aku la kan perbualan antara umi dan perempuan singa tu. Macam ni A untuk permpuan tu B untuk my umi ok.

A : Sekarang macam mana nie, ini kereta baru saya baa, mahal saya bayar bulan bulan.

B : iya saya tau, tapi bagi saya masa. kita bincang elok elok.

A : mau masa berapa lama lagi, saya mau cepat ni. anak saya lagi menangis sana di rumah. 

B : iya, saya faham, saya pun kejar masa. saya mau mengajar lagi. minta number phone kamu. nanti saya contact kamu. di mana kamu tinggal ?

A : Saya tinggal di KP. Begini lah senang cerita, kamu bagi rm500 lah. saya mau tukar satu bumper ni. saya mau cepat ni.

B : Masalah nya sekarang saya tiada duit cash, that's why, saya mau bincang. bagi masa.

A : Eeeee... (Sambil garu kepala yang nda gatal) Apa susah, sekarang ni depan bank. ambil ja lah. tu pun susah.

Hahaha. u know, mau ja aku ketawa masa dia garu kepala. hahaha. baru terlanggar sikit sudah jadi gila kott. Suami dia steady ja kot, berfikir. sebab dia tau dia pun salah. yang perempuan ni marah macam singa, tak pandai selesaikan masalah dengan baik. ini lah kejadiannya bila sel sel otak tidak berhubung dengan baik. dia hanya nampak kesalahan orang tapi kesalahan dia sendiri tak nampak. Lepas ja dia cakap cam tu, aku memang memanas dah. tapi aku sabar. last last, aku masuk campur juga. aku cakap macam ni "Cik Puan, boleh profesional kah ? Bincang bagus bagus. bukan main cakap ja. sebelum cakap tu fikir dulu siapa yang salah sekarang. yes, memang dua dua salah tapi kami tidak sengaja. yang Cik Puan double parking kenapa. it's not our fault. it's your fault kott. and this is our way, not yours. lain kali bercakap guna otak. apa guna otak kalau tak berfikir. Lagi satu, bila minta sesuatu tengok keadaan orang mampu ka tak. jangan main belasah ja. bercakap guna akal bukan guna emosi".

Hmm. Hasil nya, aku lah penyelamat. ewah ewah. at the end, barulah suami dia bersuara after aku cakap macam tu. perempuan tu tah ge mana. tetiba hilang dari pandangan. mungkin perempuan tu sedar kot. Ha ha ha. aku tak tahan mau ketawa bila ingat tu perempuan singa. pandai cakap ja, lancang wey bercakap macam berpidato ja. oke oke. back to her husband, laki tu pun bilang laa sambil tengok bumper and berfikir "Oke, tak pa lah saya minta rm100 ja la.. yang lain saya tambah ja nanti. saya faham juga kann". masa tu aku ada lagi 2 4 ratus kann. umi pun setuju, kita rang bagi lebih aaa rm150.. So, kita rang bagi and cakap ngan lelaki tu.. Minta maaf and halalkan yang kurang dan lebih. Then, selesai. Alhamdulilah. 

So, after that things was happen. Aku and umi ketawa ja kot berabis bila ingat balik muka perempuan tue. singa tah dari mana. tah tah tak da lesen, tak pandai mandu kot. benci aa. hahaha. You're lion, sewel. Ha ha ha ha ha. 



before you lantang bercakap, fikir dan lihat dulu. jangan main cakap ja. kan dah kena. Walaupapun, kita kena sama sama ambik iktibar dari kejadian ni ok :)


*****Assalamualaikum & Have a nice day*****


No comments:

Post a Comment