Thursday

Pelita Atas Kubur


Assalamualaikum semua, peace ^^v

seram ka tak entry aku kali nie ? actually tak seram pun. untuk pengetahuan korangg lah kan, rumah sewa aku ni bersebelahan dengan kuburan islam dan hanya dipisahkan dengan jalan raya. percaya atau tidak itu urusan kau lah kan. he he he. but so far kan, Alhamdulilah selama aku tinggal setahun lebih ni tak da lah gangguan pelik kann. he he he. Alhamdulilah. 

mau dijadikan cerita lah kan, awal pagi aku memang akan buka langsir tingkap bagi udara segar masuk kat bilik ni. so, bakteria yang terkurung pun boleh lah keluar dari bilik. bak kata marsha, bebas kan bebas kan. ewah. ha ha ha. kann aku dah cakap rumah aku bersebelahan dengan kuburan islam, dah memang bila kau buka tingkap automatik kau akan nampak kuburan tu terus. 

what to do lah kan, memang dah kuburan tu letak nya kat situ. so, menikmati suasana pagi dengan melihat kuburan lah katanya. dalam masa yang sama kau boleh ingat mati kann. and then, dalam menikmati suasana pagi kann. tetiba pula aku ternampak satu kuburan ni atas nya ada pelita. Ha'ah pelita tu menyala. aku biar ja lah. sebelah petang pula hujan, aku ge lah tutup tingkap. what i can say, pelita tu still menyala. i dont know why. aku curios juga lah. sampai aku tanya kat kawan aku. tapi sayang, kawan aku pun tak tau. so, aku diam diam ja lah kann.

sama juga seperti hari sebelum nya pelita masih menyala biar siang kah malam kah, biar ribut hujan melanda tetap menyala. tapi aku hairan, hari ketiga pelita tu dah tak menyala dah sampailah hari yang seterus nya. maybe habis kot minyak pelita tu kann. mungkin lah. tapi kenapa letak pelita atas kuburan ? mungkin sebahagian adat dari bangsa lain kot. ada yang tahu ka ? Sila lah shared ok :)


Have a nice and lovely day people. Assalamualaikum and spread the love :)

No comments:

Post a Comment