Sunday

Kalau aku kaya, banyak duit ?


Assalamualaikum dan hai semua :)

Ha'ah, tetiba pula aku ternyanyi lagu kalau aku kaya by Najwa tu. tapi dia lain . I mean lagu Ultimet dengan sapa tu ? Alah, lupa pula aku. yang aku ingat Rafael ehh ? Lupa aaa. he he he. hmm, kalau aku kaya, apa aku nak buat ? hah ! banyak benda aku nak buat. aku nak buat macam ni :

# Bawa mak ge mekah
# Bawa family ge travel
# Beli rumah
# Beli Kereta
# Bina rumah anak yatim 
# Bina rumah orang tua
# Bina sekolah tahfiz
# Beli handphone baru
# Shopping
# Ge makan
# Buka restoran
# Buka resort
# Buka kedai bakery
# Beli perabot
# Karaoke
# Tolong orang susah
# Beli piano
# Derma kat orang yang memerlukan
# Sedekah

banyak lagi benda aku nak buat kalau aku kaya, banyak duit. tapi, sekarang nie aku tak terfikir dah nak buat apa lagi dengan duit. kalau aku kaya, banyak duit, aku nak jadi orang kaya yang mulia. aku nak pakai duit duit tu dengan cara yang betul. In Sha Allah, walaupun tak kaya, banyak duit. salah satu daripada list nie tercapaikan. In Sha Allah bukan satu tapi dua bukan dua tapi tiga. dan mungkin empat, lima dan enam. he he he. 

Jangan jadi orang yang kaya tapi tak mulia. sombong semacam. tak baik lah, semua yang kita ada adalah milik Allah. bila bila masa dia akan ambik kann. So, jadilah orang kaya yang mulia di dunia dan akhirat. dan jangan hina orang yang serba kekurangan. kalau ada lebih bagi lah walaupun sedikit. sedikit itu lebih bermakna daripada tiada. kann gembira, senang hati. In Sha Allah, Allah akan tambah rezeki kita kann.



*****ASSALAMUALAIKUM & SPREAD THE LOVE*****



No comments:

Post a Comment