Sunday

100 hari mencari


Assalamualaikum dan hai everybody. 



Masih lagi teringat dan segar di fikiran kita tentang peristiwa yang berlaku pada bulan March, di mana sebuah kapal terbang MH370 telah hilang dan kita tak tau apa sebenar nya yang berlaku. Hanya Allah ja yang tahu apa yang berlaku. semua kuasa Allah, kita hanya lah hamba Allah yang kecil. Banyakkan lah berdoa semoga ahli keluarga yang terlibat tabah dan redha menghadapi ujian besar ni meskipun bukan kita yang mengalami. tapi secara jujur aku pun memang terasa sebak lah, seolah olah macam kita kenal keluarga yang terlibat.

sedih bila tengok ibu bapa, anak anak menangis hiba dengan kehilangan orang orang yang tersayang. cuba bayang kan kalau kita berada di tempat dorang. kalau iman tak cukup di dada, sudah lama kita kecundang kann. kesian kan, bila tengok dorang menangis automotik air mata aku pun mengalir. sedih itu ada. aku tak boleh tengok benda benda macam ni. macam aku pun ikut rasa apa yang dorang lalui. macam mana pula dorang mengalami nya. anak kecil tanpa ibu bapa di sisi kann, ibu bapa tanpa di sisi buat selama lamanya. 

Kepada manusia yang hati busuk, bercakap bukan bukan tanpa soal siasat. Astu tak pandai pula nak jaga hati keluarga mangsa. ni memang nak lenyek mulut dorang cukup cukup. sah sah lah orang macam ni tak da hati dan perasaan sebab benda tu tak jadi kat dorang. aku tak faham lah jenis orang macam ni. dah Allah takdirkan ia akan berlaku, ia tetap juga berlaku. "KUN FAYAKUN"

Doakan yang terbaik untuk keluarga yang terlibat dan mangsa mangsa MH370. Masih ada harapan walaupun sudah 100 hari berlalu. In Sha Allah, Allah maha kuasa. Allah yang tahu segala galanya. Allah tahu apa yang berlaku, kita hanya mampu berdoa. semua yang berlaku pasti ada hikmah nya kepada kita manusia yang lemah. In Sha Allah .



Have a nice day and pray for MH370 .

No comments:

Post a Comment