Tuesday

A Letter



Assalamualaikum and hallo. 

nie aku nampak engkau sibok buat surat jadi aku pun nak juga buat surat panjang panjang macam surat engkau untuk bakal isteri kau tu. tapi aku lain lah, aku buat surat tuk bakal suami aku yang tersayang. hehehe. nie aku tak tau lagi sapa yang jadi suami aku kelak. ayat kemain. hehe. berharap semoga bakal suami aku tu baik baik saja ya di sana. bakal suami ohh bakal suami, kau ada dekat mana. jauh ke dekat. kenal ke tak. lahh, semua tu rahsia allah. kau tunggu seja lah bila sampai masa ketemu jua. kihkihkih. 



banyak sangat ni aku nak cerita dalam surat ni. haha. tapi sekejap ye, susun ayat dulu cantik cantik. dalam surat ni banyak pengharapan tau, semua baik baik ja. jangan risau. hahaha. nie bakal suami aku ntah siapa ntah, baca baik baik, ingat baik baik, manalah tau engkau pula jadi suami aku nanti. hahahaha *Ketawa Kak Kiah Propa. Yelah, nak jadi sepasang merpati yang terbang sama sama atas langit tu kannn, kita kena lah tau kan apa yang kita suka and tak suka. kannn.. dan sesuatu yang kita nak dalam diri bakal si suami. ohh, ni yang penting ni. sangat. baiklah, mari kita mulakan surat rantai dari bakal isteri mu ni :P


#AMBIK BARANG TANPA KEBENARAN
Bakal suami ohh bakal suami. dengar ehh isteri nak cakap sikitt. aku tak suka tau kalo barang aku kena ambik tanpa kebenaran. ye lah, walaupun suami. bukan berkira tau, jangan bersangka buruk. tak baik. sebab nya, manalah tau barang tu aku nak guna tetibe tak da pulak barang tu. sakit lah hati isteri, penat tau cari. pastu tak jumpa jumpa lagi. So, kalau kau nak pinjam barang aku ke. kau kena lah inform aku awal awal. jadi, tak lah aku jadi ahli sihir pula kann. hahahaha !

#PENYEPAH
Aku ni simple ja sebenarnya. nanti kan bila kita dah kahwin ada rumah, kereta sendiri ke apa kann, tolong tolong lah jaga kebersihan ok. tak mau lah benda sepah sepah dalam rumah ke, kereta ke. rimas lah. kau nak tengok aku mengamuk ke bakal suami. tah tah kalau ada buah kelapa dekat sana kan, habis aku lempar dekat muka kau. alaa, kesian nya suami. hahaa. tak lah aku buat macam tu. gila apa, nak masuk neraka ke. hehe. sebenar nya aku ni pembersih tau. tak suka tengok yang sepah sepah. sebab tu bila dah kahwin kita sama sama kemas rumah ok. barulah tambah sayang kann.

#CURANG
Wahai si bakal suami yang tersayang, jangan lah kau curang dengan orang lain sebab masa tu memang sah lah aku dah setia cinta mati dengan kau. nie tak baik tau curang, nanti aku sedih tau. apa? kau nak kahwin lagi satu ? iye, memang betul benarkan suami kahwin lagi satu dapat payung emas nanti, ha'ah memang betul kau mampu, kau handsome, berkerjaya, ada harta, tapi kau tak kesian kan aku ke. aku ni dah cukup baik, gemok gedembool, pandai masak. dah lah pandai jaga kau. apa yang tak cukup ? tak baik tau curang. kau nak cari lain juga ? jangan risau, aku akan pastikan kau tetap sayangkan aku dan tak jadi punya lah cari lain. sama sama lah kita setia sampai hembusan nafas terakhir biar pun aku pergi dulu dari kau. 


#MAKANAN KEGEMARAN
Benda ni mesti ambik tau ok. kalau pasal makanan aku tak cerewet sangat. bakal suami, kau beli seja lah makanan yang penting halal, sedap, bersih. sebab tu lah badan aku gemok gedembool. hehe. tapi kalau "TUHAU" kann, aku memang tolak tepi sebab aku tak suka. dah lah bau macam kumbang rasa pun tak sedap. tapi kan kalau kau suka makan makanan tu kann, tak apa lah, aku cuba terima. tapi bukan makan ok. kalau nak sediakan untuk kau makan. boleh kot, selagi boleh tutup hidung. dah jadi tanggungjawab aku juga kan sediakan keperluan encik suami yang tercinta. ececehhh !

#IMAM & KETUA KELUARGA
Sebagai seorang isteri kann, aku nak bakal suami aku ni sentiasa menjadi IMAM setiap solat ku, bukan untuk aku ja tapi untuk anak anak kita juga. solat sama sama, berdoa sama sama. indah kan kehidupan macam ni. pastu bila dah masuk waktu solat, kau tertidur ? tak apa, kan ada isteri comel nie boleh bangunkan. bila aku tertidur ? kan ada suami yang handsome boleh bangunkan. sama sama saling mengingati dan diingati. lagi satu, nanti bila kita dah ada anak kan.. kau jadilah seorang ayah yang penyayang, bertanggungjawab. kau didiklah dorang supaya dorang taat kepada Allah, taat kepada agama, taat kepada kita sebagai orang tua dorang. didik lah dorang dengan kelembutan, curahkanlah kasih sayang seorang ayah dekat dorang. sebagaimana kau curah kan kasih sayang dekat aku. nanti kan, bila aku pergi dulu. selalu lah ingatkan dorang yang aku sentiasa di hati kau dan dorang. dan nanti kan, anak anak kita panggil kau AYAH, dan panggil aku IBU. Ok ke tak  ? mesti anak anak kita comel kan macam AYAH dan IBU dorang :)




#KEGEMARAN
Sayang, nak bagitau ni. aku suka warna pink. kenapa ? perempuan sangat kah ? Laa, nak buat macam mana dah isteri suka warna tu. comel lah warna pink tu. kalau kau nak beli untuk barang rumah ke, hiasan rumah ke, hiasan bilik kita kan... kau beli lah warna pink pink. sebab nanti kalau kita nak gaduh pun tak jadi. sebab girly kan. hehe. nanti, aku nak bilik kita macam bilik princess. ehh ? jadi bakal suami tidur mana ?.. bilik kita tak lah pink sangat, kau letak lah hiasan color lain pula kann. kau suka warna apa ? Hijau ? . tak apa nanti kita sama sama hias bilik kita dengan warna yang kita suka. deal ? 


#BERCUTI
nanti bila kau dan aku masing masing sibuk dengan hal keja, memang sah lah tak da masa nak luang kan masa bersama so, apa kata kita ambik cuti kann pegi bercuti ? nak ?.. tak kira lah short journey ke atau long journey. apa yang penting kita ada masa bersama. lagi satu kann, jangan lah kau sibuk sampai hujung minggu juga. kesian isteri, sunyi ja mengadap dinding. tak kesian ke. isteri nak juga manja manja, tarik rambut tarik hidung. comel kann. 

#SENTIASA BERSAMA
Kau sedih ke ? tak apa, kan ada isteri yang comel nie boleh mengembalikan kegembiraan kau. penat keja ? tak apa, ada isteri yang comel nie tolong urut kan badan. Sakit kepala, demam ? tak apa, ada isteri yang comel nie boleh jadi doktor kau. Lapar, nak makan ? tak apa, ada isteri yang comel nie tolong masakkan. tak kira lah ikan masin, kau tetap juga makan sebab kau sayangkan aku kann. kau nak jaga hati aku kan, jadi kau lahap je la walaupun terpaksa. kann. nie aku nak kau tau, walaupun kita dalam keadaan apa pun. aku akan tetap bersama dengan kau kecuali bila kau dah pergi ke alam lain kann. aku tak leh lah ikut sama, kesian anak anak kita, siapa nak jaga makan minum, keperluan dorang. melainkan kalau kita sama sama pergi. kau faham ke..

sebenarnya banyak lagi isi surat ni, tapi cukuplah. nanti bakal suami tau semua pula. susah juga kan. ok lah, selamat tinggal bakal suami, semoga kita ketemu cepat cepat. 


Salam sayang,
Isteri yang comel. 





No comments:

Post a Comment