Monday

TERINGIN .


Assalamualaikum :D


Haiii. *lambai tangan sikit..
kenapa tajuk entry kali nee TERINGIN. Ada apa dengan title ni ehh.. TERINGIN mau makan, TERINGIN mau hang out, TERINGIN mau tidur dan TERINGIN sebagai nya.. 

Okey, sebenar nya aku TERINGIN dan berniat mau menutup aurat dengan sempurna. wahhh. gembiranya laa. sejuknya mata memandang bila nampak gadis gadis seperti ku menutup aurat dengan sempurna. In Sya Allah, suatu hari nanti. Seru tu dah memang ada dah, tinggal mau tunaikan aja. dan ada lah juga perubahan sikit sikit. kata orang slow slow :3

Kenapa TERINGIN mau menutup aurat.. sebab dah jelas jelas dalam Islam, menutup aurat adalah salah satu perintah Allah kepada umat nya dan wajib di ikuti. terutama nya untuk kaum Hawa macam aku. hihihi. dan macam kaum hawa yang ada di luar sana. mungkin si pembaca blogg, hihi. Lagipun orang yang menutup aurat ni kann selalu di lindungi oleh Allah S.W.T dari macam macam bahaya di luar sana tawww.. 




Dan, memang semua orang sdah sedia maklum kan yang wanita solehah ni sebaik baik hiasan dunia yang terindah. ewah ewah. macam bunga. bunga kan cantik. Jom kita jadi bunga yang terindah di dunia ni :3 . In Sya Allah. untuk menjadI seorang wanita solehah kta kena lah ikut syariat Islam. ikut perintah Allah. 


Pernah suatu hari tu, aku pulang ke KK dengan memakai baju kolej yang berlengan pendek dan tanpa memakai inner. haaa. masa tu aku ikut pak cik aku. suasana sunyi. tetibe pak cik aku ckap,

*Kau tiada baju lengan panjang kah... tengok ni x manis di pandang.. kau tu bertudung, tapi nda pa la.. pelan pelan...

Aku diam ja, macam mau nangis pun ada tauu tapi tahan aaa tahan.. teguran tu sangat baik dan membuatkan diri aku lagi bersemangat mau menutup aurat dengan sempurna. tapi sebenar nya, masa tu memang dah ada niat pongg mau tutup aurat dengan sempurna, kikiki.


siapa cakap wanita yang menutup aurat nda boleh buat semua kerja. ohh silap silap. sebenar nya boleh, tapi kita kena tau lah mana yang sesuai dan sentiasa menjaga batas batas antara lelaki dan perempuan. heee.. aku selalu tengok juga orang orang yang menjadi idol untuk berubah ke arah yang lebih baik.. mau tau siapa. aku suka lah cara dorang berpakaian dan menutup aurat dengan sempurna. 

Mereka tu adalah mak mak budak :3 



Dena Bahrin


Irine Nadia

Comel kan. yes. memang aku bertudung, tak seksi. tapi aku belum menutupi nya dengan sempurna. ada ja bahagian bahagian yang aku terlepas pandang. Aku adore aaa Sis Irine Nadia & Sis Dena Bahrin. Comel kan. sejuk mata memandang . In Sya Allah, suatu hari nanti aku akan menutup aurat dengan sempurna.

Doa kan yang baik baik ok. Insya Allah :D

Btw, sampai di sini setja ok. Assalamualaikum. Much Love. 






No comments:

Post a Comment