Friday

Lesen Oh Lesen !


Assalamualaikum...

Aku baru ja buka lappy. baru datang llham mau tulis entry. hoho.
hah.. apa kisah nya pasal lesen ni.. lesen motor ka lesen kereta.. of course aaa lesen kereta, nda kan motor pula. nda minat nda mnat. tap sebenar nya best juga tau naik motor. hihhi. ala ala minah rempt gtueee..

okey, macam ni ceritanya.. mau d jadi kan cerita. selepas my umi ambk aku d stesen bas, kami singgah rmah aunt jap kan.. and then pegi bngkul jap.. beli kan sayur tue semua.. haa.. datang malas aku mau keluar dari kereta. so, aku tunggu je la dalam kereta.. nda lama kemudian ada pula kereta dok hon hon. aku tengok tep upa nya kereta tu mau keluar.. dan my umi pulak parking menghalang dua buah kereta tu..

aku nda tau mau buat apa sebab nya aku nda tau pun drive. bukan aku nda tau drive tapi kann aku nda teror. kang nda pasal pasal langgar tiang. bagus lag langgar tiang.. kalau langgar orang. oh.. mati mati..

aku cuba call umi but handphone umi kasi tinggal d kereta. hadoi. yang ni memang pintar sangat lah... last last aku angkat tangan suruh tunggu kejap.. tap kereta yang satu ni nda kesabaran sampai kan orang tu pandai pandai adjust smpa terkeluar. hmmpp. oke. habis satu masalah.

then, satu lagi msalah.. ada lagi sebuah kereta mau keluar.. hah.. ni aku mampu berdoa jak laa.. lama lama, seorang perempuan keluar then tanya.. *ada kunci ka...
aku cakap aaa ada tapi aku nda pandai drive..
akak tu tolong lah alih kan kereta.. balik balik tau i said.. i'm sorry. malu weyy. humppp...
akak tu sempat tanya, ni kereta ustazah rohani ka.. and i said, yes. rupa nya akak tu kenal umi. sabo aje la. 

at the end, my mum balik dah dari beli barangan tu.. terus aku cakap.. haii.. malu aaa nda pandai drive. mau ambik lesen mahal pula.. nda da budget. my umi just laugh to me. ohmygosh.. ini masalah teruk bagi remaja seperti aku. haaaaaa. 

kepada kawan kawan tu kan.. ambik ambik lah lesen.. kalo nda pun sila lah belajar mandu. sebab kalo ada apa apa hal yang mendesak kta mandu kta boleh handle annnn.. jangan jadi macam aku -___-.

Sekian, Assalamualaikum and Much Love. 



No comments:

Post a Comment