Tuesday

Medina versi besar


Assalamualaikum, Hallooooooo..

tadaaaa ! this is Fiska Medina anak blogger Irine Nadia.
Comel kan..



Aku bab bab babies kan memang nombor satu. semua lah nombor satu. hehe. aku geram tau dengan anak blogger ni. comel sangat. dari baby Medina tecik tecik lagi aku dah follow perkembangan ok. sebab comel sangat.. heeewwww .



Baby Medina dah besar dah. hihihi. 

apa kaitan dengan besar nda besar. kembali pada cerita sebenar ok. ari tu kan, ari tu.. aku balik kampung naik teksi. hmmppp. terpaksa.. melayang rm20. nasib lah ada duit lebih kalo tak.. terpaksa pegi bank lagi. 

sepatut nya aku mau naik bas je balik, tapi bas tak hado. kenen kenen nya semua bas Beaufort kena sewa. eleh. semua mau p mana .. bercuti ka apa.. adoiii. so, naik teksi la jawabnya. 
biarlah yang penting sampai dan balik Beaufort dengan selamat kan :)

Kalau naik teksi kan memang keluar masuk kampung. oke. memang lah first time kot naik teksi. miahahahaha. ntah kampung apa lah kami pegi tu. haha. baru mau explore tempat weyy. kami ada pegi satu tempat ni kan.. rupa nya pemandu teksi tu pegi ambik wife and anak dia. laaa. anak dia punya lah comel, iras iras Medina. that is why my title of entry is : Medina versi besar .

wife and anak pemandu tu kan duduk sebelah aku. hihi. 
so, aku duk senyum ja dengan budak tu. comel sangat la mcam Medina. betul. serius . x tipu. gambar ? tak sempat ambik aaa..
budak ni sudah lah comel, pintar lagi. masa dalam kereta kan, kebetulan radio sedang main lagu "Setia Hujung Nyawa". budak tu ikut nyanyi. dia hafal. haih. mengena pula di hati aku tau. gembira ja dengar budak ni nyanyi. Dia Medina versi besar yang tersangat lah comel :D

dan... terharu dengar perbualan anak dan ayah :

Anak : Ayah, ayah.. adik ada buku warne dengan pensel warne .
ayah : Yeke. nanti kite warne same same . (Ayah minum air)
Anak : Ayah ayah.. nak air..
Ayah : (Ayah senyum je)

dan perbualan ibu dan anak :

Ibu : Nanti besar adik nak jadi bomba tak ..
Anak : Nak..
Ibu : Nak jadi macam pak cik ehh..
Anak : Nak... kakak dengan abang nak jadi apa...
Ibu : Kakak nak jadi polis, abang pula nak jadi tentera. abang tak nak jadi bomba.

Comel ja tengok. btw, pemandu tu kan from nanjung. that is why dorang bercakap semenanjung. ibu nya dari sini sini ja. 

hehehe. ini lah cerita Medina versi besar :D

Btw, sekian... Assalamualaikum :3

No comments:

Post a Comment